You are now being logged in using your Facebook credentials
  • Create an account

• Login With Facebook

Family

Latest News

wide-skyscraper

full-banner

Family

June 8: BDPA New Jersey Chapter 10th Annual Families in Technology @ NJIT w/Dr. Randal Pinkett

You are cordially invited to our event at NJIT!
    On June 8, 2013, BDPA New Jersey Chapter will be hosting our 10th annual Families in Technology
    (FIT) Day on the campus of New Jersey Institute of Technology in Newark, NJ.[323 Martin Luther KIng Jr.Blvd  Newark, NJ 07103]
    We are honored to have Dr. Randal Pinkett as our Keynote Speaker. (From the TV Show ”The Apprentice”)
    Our previous events were an overwhelming success averaging just over 400 people in attendance annually (children and adults). This year is guaranteed to be equally successful!

The event activities include:

• Complimentary breakfast and lunch for all participants

• Afternoon raffle of refurbished laptops and software to students grades (4-12) in the northern
New Jersey area communities

• Technology workshops geared toward all school ages, adults and senior citizens

• Fun entertainment for all family members including face painting and balloon design
and interactive demonstrations requiring audience participation

• Registration is $5.00 per person……..http://bdpanjfamiliesintechnology10-eorg.eventbrite.com

BDPA and our sponsors recognize the important role that technology plays empowering our communities. Our goal is to provide Newark area communities with a glimpse into the opportunities afforded by technology and make it a fun day of learning for everyone! Our organization promotes S.T.E.M Careers to youth!

Lastly I need some volunteers, sponsors and advertisers! Contact me if interested.

BDPA is a global, member focused organization that positions its members at the forefront of the IT industry. The mantra of BDPA is "Advancing Careers from the Classroom to the Boardroom". The New Jersey Chapter, now 501c3, was established in 1981 under the National organization which has been in existence since 1975.

-Derris Boomer
    Director of Marketing
    marketing@bdpanewjersey.org
    www.bdpanewjersey.org

Posted in Family by on May 23, 2013

Orgullosa y el HSF Crean Conciencia Sobre la Educación Superior

Orgullosa y el HSF  se unen para crear conciencia sobre la importancia de la educación superior
    En reconocimiento al mes de noviembre como el mes nacional de las becas estudiantiles,

P&G y Orgullosa otorgarán becas para ayudar a aumentar el número de estudiantes latinos matriculados en carreras relacionadas con las áreas de STEM.

8 de noviembre, 2012— CINCINNATI, OH —Procter & Gamble (P&G) y Orgullosa están trabajando con el Hispanic Scholarship Fund (HSF) para apoyar a los estudiantes latinos que aspiran a carreras en ciencias, tecnología, ingeniería y matemáticas (conocidas en inglés como STEM) y motivar a quienes necesitan ayuda financiera y recursos estudiantiles para lograr sus sueños de lograr una educación universitaria.

Los datos demuestran que los latinos tienen baja representación en las carreras relacionadas con STEM, con apenas 5.9 por ciento en ciencias sociales y físicas, el 5.7 por ciento en ocupaciones de computación y matemáticas y un 6.4 por ciento en ingeniería[1].

Además, estas carreras representan las mayores oportunidades laborales en los próximos años: de acuerdo con las oficinas del U.S. Bureau of Labor Statistics, se prevé que los empleos en las áreas de servicios profesionales, científicos y técnicos crezcan un 29 por ciento, sumando alrededor de 2.1 millones de nuevos empleos entre 2010 y 2020.

P&G y Orgullosa creen firmemente que una educación universitaria, en conjunto con un espíritu emprendedor y una ética laboral íntegra, pueden abrir muchas posibilidades; sin embargo, existen barreras tales como la falta de recursos financieros que no permiten que muchos estudiantes hispanos logren su deseo de culminar una carrera universitaria.

“P&G y Orgullosa comparten la visión de HSF de apoyar a nuestra comunidad para que logren el éxito. Por esto, P&G se ha aliado con HSF por más de 25 años y ha donado más de $4 millones de dólares a nivel nacional. Nuestro compromiso con HSF incluye tanto recursos monetarios como la participación personal de nuestros empleados; y al final, lo que cuenta es el gran impacto en las vidas que hemos tocado gracias a la oportunidad de poder completar los estudios universitarios”, comentó Melanie Healey, Presidente de Grupo de P&G para Norteamérica.

Con el entendimiento que la educación es una herramienta poderosa que puede ayudar a la comunidad a aprovechar su potencial ilimitado, este año P&G y Orgullosa están donando $120.000 dólares para las becas del HSF para el año escolar 2013-2014, para ayudar a que más estudiantes latinos puedan estudiar carreras relacionadas con  las áreas de STEM.

“Ya que somos una compañía que sirve a una variedad de consumidores, los esfuerzos de Diversidad e Inclusión son una gran prioridad para nosotros. P&G y Orgullosa tienen un gran compromiso con la comunidad hispana y somos sensibles al hecho de que frecuentemente vemos a estudiantes latinos quienes desean una carrera académica en estas áreas de estudio, pero desafortunadamente no cuentan con los recursos económicos para pagar una carrera universitaria”, dijo Valentina Sánchez, Gerente de Marca para Orgullosa.

“Nuestra investigación demuestra que tan sólo el 13 por ciento de los latinos cuenta con un título universitario de 4 años y estos datos son simplemente inaceptables. Estamos muy agradecidos por el apoyo de P&G y Orgullosa a nuestra misión de marcar la diferencia y aumentar el número de graduados latinos en general y en especial en las carreras relacionadas a STEM, poniendo a su disposición los recursos y la ayuda financiera que necesitan”, dijo Frank D. Álvarez, Presidente y CEO del Hispanic Scholarship Fund.

P&G y Orgullosa están invitando a los consumidores a que los apoyen a ellos y al HSF en su esfuerzo para crear conciencia sobre la importancia de la educación visitando la página de Facebook de Orgullosa http://facebook.com/Orgullosa y haciendo clic en "me gusta".  Allí podrán obtener más información para ellos y / o un ser querido sobre cómo solicitar las becas STEM de HSF/P&G-Orgullosa.

Acerca de Orgullosa

El programa Orgullosa, propiedad de P&G, honra a las mujeres Latinas y las motiva para que se sientan seguras de su apariencia personal, de su estilo y su hogar, ofreciendo soluciones que satisfacen sus necesidades en el área del hogar y la belleza a través de marcas de confianza que incluyen Olay®, Secret®, Venus®, Pantene®, CoverGirl®, Natural Instincts®, Crest®, Always®, Tide®, Downy®, Bounty®, Charmin®, Febreze®, Gain®, Pampers®, y Dawn®.

Acerca de HSF

Fundado en 1975, el Hispanic Scholarship Fund es el fondo para estudios universitarios líder del país que trabaja para remover las barreras que impiden a muchos latinos conseguir un título universitario. HSF cree en un futuro en el que cada hogar latino tenga al menos un graduado universitario, creando un impacto duradero en la perspectiva universitaria de las familias latinas en todo el país, y fortaleciendo la economía estadounidense para las generaciones futuras. Para más información acerca del Hispanic Scholarship Fund, visite: www.HSF.net.

Acerca de Procter & Gamble

P&G está siempre cerca mejorando la vida de casi 4.6 mil millones de personas alrededor del mundo con su portafolio de marcas de confianza y de alta calidad que son líderes en el mercado, entre las que se encuentran: Pampers®, Tide®, Ariel®, Always®, Whisper®, Pantene®, Mach3®, Bounty®, Dawn®, Fairy®, Gain®, Charmin®, Downy®, Lenor®, Iams®, Crest®, Oral-B®, Duracell®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Gillette®, Braun®, Fusion®, Ace®, Febreze®, Ambi Pur®, SK-II®, y Vicks®.  La comunidad de P&G opera en cerca de 75 países alrededor del mundo. Por favor, visite http://www.pg.com para las noticias más recientes e información acerca de P&G y sus marcas.

Contacto para medios:

Nathalie Alberto

Fleishman Hillard

305-520-9030
    Nathalie.alberto@fleishman.com

Posted in Family by on November 16, 2012

Our Lady of the Lakes Children's Fashion Show Raises $67,000

Our Lady of the Lakes Children's Fashion Raises $67,000 for "Lend-a-Hand" Scholarship Program

Our Lady of the Lakes Catholic School’s 16th Annual Children’s Fashion Show and luncheon,“To the Red Carpet”, was a stylish fundraising success.  Held on October 20, 2012, at the Doubletree Miami Airport Convention Center, the event featured 130 student models, from pre-kindergarten through eighth grade, and drew more than 700 guests.

The fashion show is the largest fundraiser for the first half of the school year.  The $67,000.00 raised goes towards the “Lend-a-Hand” Scholarship Program that provides tuition assistance to families in need and the educational needs of the school.

Students ‘strut the red carpet,’ danced and performed under the direction of choreographer Teresita Miranda of Miranda Productions.  Sasha Andrade, Special Projects News Reporter, WPLG/Channel 10 News served as MC.

The event’s success is attributed to many including Elsa Reus, OLL’s Director of Development, the Fashion Show Committee, volunteers Ivonne GancedoLizy RoquePetri GutierrezAna SanchezGaby Serrano-Florez, and Jose Diaz, and backstage crew.

The fundraiser was a great success due to the commitment ofGrand Sponsor:Jackie Ohh…Eventsand Diamond SponsorsFemlife Healthcare for WomenMayeya Foods,  Mr. and Mrs. Reinaldo and Alina HernandezMr. and Mrs. Rey and Beatriz DiazMr. and Mrs. Ruben and Tahyra Alvarez and Oliva Cigar Company.  The beautiful clothes modeled by students were provided by DILLARD’s of Pembroke Lakes MallDaisy Tarsi BoutiqueMother GooseCamille & Sophie and Zayas Men’s Shop & Tuxedos.  Recognition also is extended to the many businesses and individuals who donated items for the Chinese raffle and door prizes.

“Most importantly, we appreciate our talented students and their families for their patience, commitment and enthusiasm,” stated Reus.  “Thanks to everyone who attended this year’s show where we enjoyed a great afternoon with our talented students!”

Posted in Family by on November 06, 2012
    The Latest Post Stuff to Hispanic.com Hispanic Facts Contact Us

Announcements - Press Releases

Hispanics in Focus

Food

Hispanic.com Users

• Create an account

• Login With Facebook

Content Directions

Uploading your Content to Hispanic.com for free, enables you share your Content with the community and obtain publicity and media coverage. Hispanic.com emails a free weekly digest of published Content on the site, to its database of media companies, press, companies, and individuals interested in Hispanic information.

Your Content will also receive an individualized Hispanic.com URL which will be available to share with your friends, clients, and companies.

Uploading a picture with your Content gives you the opportunity to have your Content displayed on the homepage.

Contact press@hispanic.com with any questions! Gracias!

General Information

Interview suggestions, blog posts, announcements, opinions, giveaways, press releases, events, comments etc... Drop a line: comments@hispanic.com

Advertising: advertising@hispanic.com

Content Publishing Questions: press@hispanic.com